+31 (0)88 - 1187 888 info@x-ip.nl

De voornaamste reden voor een geheel nieuwe huisstijl waren de beperkingen van het logo. Ten eerste was het logo onhandig in gebruik. De cijfers in de X kwamen meestal niet tot zijn recht bij drukwerk. Daarnaast was het logo naar onze mening ook niet erg hip meer.

Hoog tijd dus voor een nieuw logo! 

Het nieuwe logo moest dus een hippe uitstraling krijgen maar ook handig zijn in gebruik. Het uitgangspunt van het logo is dat het de basis van ons vak blijft uitstralen, namelijk het bouwen van online applicaties. Maar niet meer door middel van de (oudbollige) ‘cijfercode’ zoals in ons vorige logo. We gingen op zoek naar een simpele herkenbare vorm dat staat voor de basis van het bouwen van een applicatie. Het haakje openen (<) is waar elke code mee begint en met het haakje sluiten (>), sluit je de code af. Zonder deze haakjes, is er dus geen applicatie. Deze haakjes staan niet alleen voor de code achter de applicaties die wij bouwen. Ze staan ook voor de complete service van XIP. Van begin (<) tot eind (>) ondersteunt XIP het gehele project. 

Het idee was om met deze haakjes de X te gaan vormen. We zijn aan de slag gegaan met het creëren van een simpel haakje die de basis moet gaan vormen van ons logo. Een simpel vierkant met afgeronde hoeken is de basis geweest voor het haakje. Door vervolgens het gedupliceerde haakje te spiegelen en over elkaar te schuiven ontstond er een X. 

We hebben ervoor gekozen oranje als hoofdkleur te blijven behouden. Het is een opvallende kleur waar XIP al jaren mee bekend staat. Wel hebben we gekozen voor een andere tint oranje die beter te combineren is met andere kleuren.

De X is geboren! Wel misten we nog dynamiek en verbondenheid in de X. De X is nog erg saai en mocht wel wat minder statisch en wat meer speels zijn. Met lijnen kun je verschillende verbindingen creëren. Lijnenspellen ogen vaak ook speels en zeker niet statisch. Het was tijd om te spelen met lijnen om de X tot leven te laten komen. Door een extra kleur toe te voegen kwam het lijnenspel nog beter tot zijn recht.

De twee kleuren (oranje en blauw) versterken elkaar. Er is een verbinding tussen twee elementen waar te nemen. Het oranje en blauwe element lopen soepel in elkaar over. Een soepele samenwerking is ook waar XIP voor staat. Door van elkaar te leren, en elkaar te versterken. Lukt het niet via de ene weg, dan zoeken we een andere passende oplossing. Samen vinden we altijd de juiste weg naar een sterke online applicatie.

De X straalt nu de juiste boodschap uit! Het straalt ons vak, verbondenheid, samenwerking en dynamiek uit. De X alleen vormt natuurlijk nog niet het gehele logo. Om de bedrijfsnaam volledig te maken zijn de letter I en P achter de X gevoegd in het lettertype Rubik. Dit lettertype sluit qua vorm erg goed aan bij de vormen van de X. Om het perfect te maken zijn de rondingen van de I en P aangepast aan de rondingen van de X. 

Nu mist alleen nog de pay off ‘online applicaties’. Ook deze is in het lettertype Rubik toegevoegd. Om er een strak geheel van te maken, lijnt de pay off links met de X  uit en rechts met de P. 

Het nieuwe logo van XIP is een feit!

 

X-IP

 

Wilt u ook een (nieuw) logo? Neem dan contact met ons op.

Uiteraard kunnen wij u ook helpen bij het realiseren van een gehele huisstijl en/of online applicatie.